Com em puc fer soci?

Per poder ser soci, el millor serà que llegeixis AIXÒ i, per suposat, has de Ser major d'edat.

Per a mes informació, truca al 937 890 332

dijous, 11 de febrer de 2010

Estudi sobre conducció i cannabis (II)

Continuem amb la traducció de l'estudi publicat per Erowid.

Pots llegir la primera part AQUI.

-----------------------------------------------------------------------------

Estudis sobre conducció i simulador: El consum de cannabis perjudica al rendiment a les proves de conducció?



Figura 1: Exemple d’un simulador de conducció.

Foto de Colorado State University


Estranyament, donats els alarmants resultats dels estudis cognitius, la majoria dels conductors fumats no semblen resultar particularment perjudicats a les actuals proves de conducció. Fumadors experimentats que van conduir en un circuit establert gairebé no van mostrar deterioraments sota els efectes del cannabis (tret de quan aquest es va combinar amb alcohol).


Alguns científics han suggerit que la raó per la que els conductors col·locats no xoquen mes a les simulacions de laboratori o les proves a la carretera, tot i tenir les seves capacitats evidentment mermades, es per que dits usuaris tendeixen a pensar que van mes col·locats del que realment estan, amb el que proven de fer tot el possible per compensar-ho. En canvi, els conductors beguts normalment creuen anar menys borratxos del que realment estan.


Donada una dosis de 7 mg de THC (sobre un terç d’un porro), els conductors es van avaluar a si mateixos com amb les facultats mermades, tot i que les seves capacitats de conducció no ho estaven. En contrast, amb una concentració d’alcohol del 0.04% (una mica menys de dues llaunes de cervesa; la meitat del limit legal a la majoria dels estats d’EE.UU.), la capacitat de conducció es va veure afectada, encara que els conductors es van auto-avaluar com en perfecte estat. Els fumadors de cannabis creuen que condueixen pitjor quan estan col·locats, pel que ho fan de forma mes prudent.


Que volen dir els científics quan parlen de “conducció mes prudent?

Els conductors fumats incrementen la distancia amb el vehicle precedent, intenten avançar menys i condueixen més a poc a poc. Tot el contrari s’aplica als conductors beguts.


Una anàlisis de vuit estudis realitzats en simulador i set estudis realitzats a la carretera va revelar que el consum de cannabis s’associa tant a un pobre control dels carrils com a la reducció de la velocitat per tal de mantenir dit control. A set de deu estudis citats a l'anàlisi, els conductors fumats van conduir mes a poc a poc, fins i tot quan se'ls hi van donar instruccions explicites de mantenir una velocitat major, i un estudi mes recent sobre simulador publicat al 2008 va arribar a les mateixes conclusions. Dos estudis en simulador van mostrar que la tendència a avançar disminuïa amb l’ús del cannabis, però augmentava amb l’ús de l’alcohol.


Un estudi al simulador i dos a la carretera van revelar que els conductors fumats tendien a incrementar la distància entre ells i el vehicle precedent. Altres estudis afirmen que l’ús del cannabis no perjudica a la detecció de senyals, a un canvi brusc de carril o a la detecció (i resposta) de situacions perilloses.


"A set de deu estudis citats en una anàlisi, els conductors fumats van conduir més a poc a poc, tot i que se’ls hi van donar instruccions explicites de mantenir una velocitat major, i un estudi mes recent sobre simulador publicat al 2008 va arribar a les mateixes conclusions."


Tot i així, els fumadors de cannabis no poden compensar-ho tot provant de conduir amb més cura. L’ús del cannabis augmenta el temps de reacció i el número de respostes incorrectes davant d'emergències. Els conductores fumats no son capaços de compensar la desviació estàndard de la posició lateral (SDLP (en anglès), una mesura de permanència al carril), que s’incrementa amb majors dosis de THC. Això no pot ser compensat conscientment en la forma que si poden ser-ho altres aspectes de la conducció. Altres estudis van trobar una pitjor monitorització del velocímetre mentres s’estava fumat, un increment del temps de decisió al avançar i un increment del temps necessari per frenar quan un semàfor canviava sobtadament o davant sons inesperats. Aquests conductors també van xocar mes sovint davant d’obstacles apareguts de sobte si havien consumit altes dosis de cannabis, tot i que aquest darrer efecte no sembla manifestar-se a dosis inferiors.


Meta-anàlisis de mes o menys 120 estudis han trobat que, en general, com mes elevada sigui la concentració de THC en sang, pitjor serà la conducció, però que els fumadors habituats mostren una menor disminució de les seves capacitats de la que mostren aquells fumadors ocasionals davant de la mateixa dosis.


Això pot ser degut a una tolerància psicològica (de la mateixa manera en que els bevedors habituals poden “retenir el seu licor”) o per que, senzillament, han aprés a fer les coses mentre estan fumats. El major deteriorament a les capacitats de conducció es troba entre els 20 i els 40 minuts després d’haver fumat, però la gent acostuma a tornar a la normalitat a les dues hores i mitja, com a mínim aquells que han consumit 18 mg de THC o menys (la dosis usualment emprada de forma experimental per duplicar un porro).


Curiosament, tres estudis informen de que els fumadors crònics de cannabis resulten menys afectats per l’alcohol a algunes medicions que els no fumadors o els fumadors ocasionals.


Ja al 1970, el famós investigador de drogues psicoactives, Dr. Reese Jones, va percebre que l’alcohol tenia menys efectes en grans fumadors de cannabis. Un estudi realitzat vint anys després va mostrar que els fumadors habituals de cannabis mostren una disminució menor a les seves capacitats perifèriques de detecció de senyals quan estaven beguts que els fumadors ocasionals, i un estudi posterior encara va trobar que els usuaris regulars de cannabis, després d’una presa d’alcohol, mostren una menor reducció de la seva capacitat de seguiment i un índex menor de marejos que els usuaris ocasionals davant la mateixa dosis d’alcohol.


No estan clares les raons d’això. Es possible que es tracti d’una “tolerància creuada” entre el cannabis i l’alcohol a un nivell psicològic. També podria ser que aquells que han après a funcionar en un estat alterat de consciència puguin també funcionar millor en un altre.

---------------------------------------------------------------------------------------------


Per continuar a la 3ª part, fes click AQUI.


Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada