Com em puc fer soci?

Per poder ser soci, el millor serà que llegeixis AIXÒ i, per suposat, has de Ser major d'edat.

Per a mes informació, truca al 937 890 332

dijous, 18 de febrer de 2010

Estudi sobre conducció i cannabis (VI)

Una mica més.

1ª part AQUI.
2ª part AQUI.
3ª part AQUI.
4ª part AQUI.
5ª part AQUI.

------------------------------------------------------------------------------------
En contrast amb els estudis esmentats, molts altres han trobat que els usuaris de cannabis tenen gairebé el doble de probabilitats de ser responsables d'un accident (RP 1,7).

El Dr. Crouch va trobar que el cànnabis ha contribuït a la desaparició de 168 camioners fatalment ferits a tots els casos en que la concentració sèrica excedia 1 ng/mL.

L'estudi del Dr. Terhune sobre 497 accidents de trànsit va revelar que els usuaris de cannabis tenen un percentatge de responsabilitat del 76%, enfront del 42.5% dels no usuaris. No obstant això, un major i posterior estudi del mateix autor sobre 1.882 conductors morts a set estats dels EUA no va trobar diferències entre els percentatges de responsabilitat, i no està clar per que difereixen les conclusions d'ambdós estudis.

Malauradament, molts dels estudis que assenyalen amb el dit al cànnabis, no tenen en compte l'ús simultani d'altres drogues, i atès que la barreja d'alcohol i cànnabis és pitjor que el consum de qualsevol d'elles per separat, no prendre en compte l'alcohol exagera el paper jugat pel cànnabis.

Més encara, si la gent que assigna la culpabilitat pels accidents coneguessin els resultats de l'anàlisi de sang, estarien més predisposats, en igualtat de condicions, a carregar l'accident al fumador de cànnabis, convertint en cercle viciós l'argument que l'ús del cànnabis contribueix a l'accident.

Els científics només poden dibuixar conclusions sobre els efectes que l'ús del cannabis té sobre la culpabilitat quan la gent que assigna aquesta culpabilitat està "cega" (no saben qui utilitza cànnabis). Probablement, aquest va ser el problema de l'estudi del Dr. Crouch.

En resum, encara que els estudis de culpabilitat semblen contradir-se entre si, tots coincideixen en afirmar que la combinació de cannabis i alcohol té pitjors conseqüències que l'ús exclusiu de cannabis.

En general, els estudis de culpabilitat pateixen de tres debilitats principals. La primera és el retard que hi ha entre l'accident i la presa de la mostra de sang, que erròniament classifica a alguns usuaris de THC que estaven col locats en el moment de l'accident com no usuaris, i la segona és l'ús del metabòlit carboxi-THC per identificar als usuaris de cannabis, el que pot portar a identificar com a "drogats" a gent que no ho estava, i la tercera és l'ús de qualificadors que sabien qui havia fumat abans de determinar el culpable.

Estudis de control de casos. Moren més sovint els fumadors de cànnabis en accidents de trànsit que els que no ho són?

En contrast als estudis de culpabilitat, els estudis de control de casos comparen la prevalença de l'ús del cànnabis entre els conductors ferits o morts en accidents de trànsit amb un "grup de control" (o grup de comparació) d'altres conductors. El truc en aquests estudis és seleccionar el grup de control apropiat.

Un estudi de control de casos realitzat pel Dr. Movig i el seu equip a Holanda va trobar un RP de 1,2 (no significatiu estadísticament) entre els fumadors de cannabis i els accidents, fins i tot sense tenir en compte l'ús simultani d'altres drogues.

De fet, una anàlisi preliminar realitzat pel mateix grup que si va controlar l'ús d'altres drogues, va generar un RP inicial de 3,0, el que indica que, en realitat, el cànnabis va reduir el risc d'accident.

Un estudi recent realitzat pel Dr Jones a Austràlia no va trobar cap increment en el nombre d'accidents que van tenir els fumadors de cannabis en l'any anterior comparats amb el grup de control.

Contràriament, alguns estudis de control de casos han trobat increments en el risc d'accident. El Dr. Gerberich, en un gran estudi retrospectiu sobre 64.657 membres del plà de salut de Carolina del Nord, va trobar un RP de 2,3 de risc de patir ferides en un accident de trànsit sobre els consumidors de cannabis varons davant dels que no ho són.

L'estudi francès del Dr. Mura sobre conductors ferits a les sales d'urgències va calcular un RP de 2,5 per als fumadors de cànnabis sobre els conductors sobris, RP que va augmentar al 4,6 quan el cànnabis es va combinar amb alcohol.

L'estudi dels doctors Dussault i Brault, comparant el THC en sang o el carboxi-THC en l'orina de víctimes de trànsit, amb proves similars en una enquesta a peu de carretera, va calcular un RP de 2,2 en què l'ús de cànnabis condueix a ferides fatals. Un altre estudi sobre 30.896 víctimes d'accidents va trobar que dels 1.647 morts als que el cannabis era present en sang, l'ús del cannabis es va associar a un RP de 1,29, la qual cosa indica un potencial comportament insegur al volant precedent a la col lisió.
-----------------------------------------------------------------------------

Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada